poniedziałek, 6 lutego 2017

Wyrażenia i gramatyka w muzyce na przykładzie Stolen Dance

Znowu wracam do uczenia gramatyki i słownictwa poprzez piosenki. Chyba ostatnio trochę mi się nudzi.

Dla wszystkich, którzy również potrzebują odmiany proponuję zadania przygotowane na podstawie piosenki Stolen Dance nagranej przez Milky Chance. Swoją drogą bardzo ładna piosenka.

Dla swoich uczniów przewidziałem 3 zadania: jedno typowo gramatyczne i dwa leksykalne. Ameryki nie odkryję jeśli powiem, że pierwsze zadanie leksykalne polega na połączeniu słów w wyrażenia. Chciałbym zwrócić tutaj uwagę to fakt, że wybrałem do tego zadania wyrażenia leksykalno-gramatyczne, czyli jest zgodność z The Lexical Approach stworzonego przez M. Lewisa i naszymi metodami nauczania angielskiego w Blue Pencil.

Drugie zadanie leksykalne to odnalezienie przeciwieństw wybranych słów z piosenki. Zastanawiałem się nad odwróceniem tego zadania, żeby uczniowie musieli znaleźć przeciwieństwa słów w piosence. Uwielbiam używać przeciwieństw. Jeden z moich nauczycieli (Paul Davis) kiedyś powiedział, że przeciwieństwo jest jedną z najlepszych definicji.

Jedyne zadanie gramatyczne jest skierowane na umiejętność dostrzegania gramatyki. Lubię myśleć, że jest to też zgodne z zasadami Lexical Approach. Lewis w swoich publikacjach postrzegał ważną funkcję gramatyki jako umiejętności rozumienia języka, a nie tylko produkcji (grammar as a receptive skill). Uczniowie dostaną tekst piosenki z błędami. Na marginesie, jeśli Callan miał rację to będę smażył się w piekle :) Ich zadaniem jest wysłuchać piosenkę i znaleźć błędy.

Mam nadzieję, że spodobają się wam te zadania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz